Uudised
Detsembri alguses anti Soome Transporditaristu Agentuurile üle maailma esimene iseliikuv jäämurdevöör, mis valmis BLRT Grupi Soome laevatehases Turku Repair Yard.
„Jäämurdevööri ehitusprojekt oli meie jaoks tõeline proovikivi. Saime sellega hakkama tänu kontsernis töötavate spetsialistide laialdastele kutsealastele teadmistele, oskustele ja kogemusele. Eemaldatava jäämurdevööriga puksiir asub jäämurdeabi andma Soome kaguosas asuva Saimaa järve piirkonnas kohe, kui tõeline talv on kätte jõudnud, muutes talvise navigatsiooni ohutuks ja veekogud aasta ringi laevatatavaks,“ rõhutas Turku Repair Yard’i direktor Johan Backas.
“Saimaa järve piirkonda koondunud tööstusettevõtete jaoks on pikem navigatsioonihooaeg väga oluline, sest muidu tuleks otsida muid alternatiivseid veovõimalusi. Olemasolevad jäämurdjad ei saa alati suurlaevadele tagada rasketes jääoludes vaba liikumist. Seevastu on uus diisel-elektriajamiga jäämurdevöör, mis töötab koos veo- ja tõukurpuksiiriga, suuteline läbi murdma kuni 70 cm paksusest jääst,“ selgitas Soome Transporditaristu Agentuuri peadirektor Kari Wihlman.
Ehitusprojekti koostamisel osalesid Soome Transporditaristu Agentuur, Soome inseneribüroo ILS ja BLRT Grupi projekteerimisfirma Western Baltic Engineering Leedus. Terasest vöörikere tarindas BLRT Grupi laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding Klaipėdas, Turku Repair Yard’i vastutusalasse jäid seadistustööd ning Soome laevakompaniile Alfons Håkans Oy kuuluva veo- ja tõukurpuksiiri Calypso kaasajastamine ning käigukatsetused.
Iseliikuv jäämurdevöör kujutab endast elektrilaeva, mis on varustatud käitursüsteemiga VISEDO, kahe võlliliiniga ja abidiiselgeneraatoriga CATERPILLAR. Eemaldatava jäämurdevööri kõik süsteemid on juhitavad puksiirlaeva kaptenisillalt. Jäämurdevöör on tõukurpuksiiri külge ühendatud hüdrauliliste kinnitussõrmede abil.
Jäämurdja ehitus on talvise navigatsiooni arendusprojekti WINMOS II (Winter Navigation Motorways of the Sea II) üks etapp, mida rahastatakse Euroopa ühendamise rahastust, mis on transporditaristut toetav ELi toetuskava. Projekti sihiks on tagada Euroopa Liidu põhjapoolsete laevateede kasutamine aasta ringi, muuta ohutuks talvine navigatsioon ning edendada Soome, Eesti ja Rootsi vahelist koostööd jäämurdeabi andmisel.