Uudised
Soome jäämurdelaevastik Arctia OY valmistub talviseks navigatsiooniks ja jäämurdeteenuseks varakult. Pärast remonti Naantali laevatehases lasti septembri alguses vette Soome riigiettevõtte Arctia OY kolm jäämurdjat Voima, Otso ja Polaris.
Maailma vanimal tänaseni töötaval jäämurdjal Voima võeti peale tavalise dokiremondi ette veel mitu laeva sõidukõlbulikkuse tagamiseks vajalikku hooldus- ja parandustööd: hooldati parem- ja vasakparda võlliliini, võeti lahti ja pandi taas paika vahevõllid, tugilaagrid ja sõukruvid, võeti välja sõuvõllid ja asendati sabavõlli tihendid Cedervall.
„Augusti keskel Turku Repair Yard’i kuivdokki saabunud Arctia OY laevastiku teine jäämurdja, Polaris, on kõige võimsam jäälõhkuja, mis kunagi Soome lipu all sõitnud. 2016. aastal ehitatud laev on esimene keskkonnasõbralik kahekütuselise mootoriga alus, mis kasutab nii madala väävlisisaldusega laevakütust kui ka veeldatud maagaasi. Laeval on suurepärane manööverdusvõime tänu vööris ja ahtris asuvale pöördkäiturile, mida ABB kaasabil hooldatigi. Pealekauba vajas alus dokiremonti,” sõnas Turku Repair Yard’i projektijuht Roman Andreev.
Kolmandal jäämurdjal Otso parandati Romani sõnul laevakere veealust osa, millega sai laev Naantali laevatehases talviseks navigatsioonihooajaks ette valmistatud.
“See, et Soome laevu remonditakse kodus, Soomes, on väga oluline. Oleme Arctia OY-ga koostööd teinud juba üsna mitu aastat. Näiteks 2016. aastal pikendasid meie spetsialistid Voima tööiga, mille käigus said asendatud laevakere teraskonstruktsioonid, masinaruumi seadmed, korda tehtud tekiseadmed. Kuid kõige ulatuslikuma uuenduse tegi läbi laeavakere veealune osa, mis ehitati sisuliselt uuesti üles, milleks kulus 214 tonni terast,“ rõhutas Roman Andreev.