Uudised
BLRT Grupp osaleb projektides, mis soodustavad keskkonnahoidliku laevanduse arengut. Eesti kontserni kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding sõlmis Norra suurima parvlaevafirmaga Torghatten Nord AS lepingu võtmevalmis täiselektrilise parvlaeva ehitamiseks.
Akutoitel töötav täiselektriline laev on ette nähtud reisijate, autode ja lasti veoks. Norra saarte vahel kurseerima hakkava parvlaeva pikkus on 73,3 meetrit ja laius 14,3 meetrit. Ehitus peaks kava kohaselt lõppema 2026. aasta esimeses kvartalis.
Koostöös projekteerimisfirmaga Norwegian Ship Design töötatakse välja parvlaeva põhiprojekt, tööprojekti koostab BLRT Grupi insenerifirma Western Baltic Engineering.
„Elektrilaevade ehitusturule sisenemine on hea võimalus jääda konkurentsivõimeliseks ning pidada sammu mitte ainult laevanduse oleviku-, vaid ka tulevikutrendide ja -suundumustega, mida dikteerivad kliimamuutused ning vajadus järgida Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) nõudeid, võttes laevaehituses kasutusele uusi tehnoloogiaid ja rakendades parimaid lahendusi, nagu näiteks keskkonnasõbralikke kütuseid, digitaliseerimist, nutikat projekteerimist, hübriidajameid ja palju muud,“ rõhutas BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman, lisades, et taolise parvlaeva võtmevalmis ehitamine on järjekordne samm kontserni laevaehitusstrateegia elluviimise suunas.
Ehitatav parvlaev mahutab 50 sõiduautot ja 199 reisijat. Ta hakkab iga päev sõitma Svolværi linna ja Lofootide saarestikku kuuluva Skrova väikesaare vahel, suvel aga üle Vestfjordi Skutviki. Polaarjoonest põhja pool valitsevate karmide ilmastikuolude tõttu saab parvlaev endale kinnise autoteki. Samuti on projektis tehtud rõhuasetus laeva väikesele energiatarbimisele.
Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni andmetel moodustab meretranspordi CO2 heite maht kogu maailma kasvuhoonegaaside heitkogusest ligi 2–3% ning fossiilkütuste põletamisel tekkiv vääveloksiidi heitkogus SOx koguheitmest kuni 15%. Kõik see aitab oluliselt kaasa ülemaailmsele soojenemisele ja keskkonna saastumisele. Laevaomanike tähelepanu keskmes on jätkuvalt alternatiivsete kütuste ja rohetehnoloogiate areng ning nende rakendamine.