Uudised
Klaipėda sadamasse sisenevatelt alustelt laevaheitmete korjeks mõeldud laeva projekteerimine ja ehitamine on tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluva laevaehitustehase Western Baltija Shipbuilding ja Baltic Workboatsi esimene suurem ühisprojekt. Lepingu kogumaksumus on ligi 11 mln eurot.
Umbes 42 meetri pikkune ja 10 meetri laiune täiselektriline laev on võimeline vedama kuni 400 m3 vedeljäätmeid, talle paigaldatakse 2000 kWh akudega varustatud peamasin, mis võimaldab alusel liikuda 8 tundi järjest ilma laadimiseta, arendades kiirust kuni 8 sõlme. Lisaks varustatakse laev automaatikaseadmetega, mille abil saab kolmeliikmeline meeskond teda tõhusalt juhtida, vähendada energiatarbimist ja parandada aluse jõudlust.
Pärast seda, kui BLRT Grupi insenerifirma Western Baltic Engineering saab valmis tööprojekti, ehitab laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding laevakere ja paigaldab sinna lõviosa abiseadmetest, Baltic Workboats omakorda koostab põhiprojekti ja seadmestab laeva elektri-, navigatsiooni- ja automaatikasüsteemidega ning sisustab meeskonna eluruumid.
„Oleme ülimalt rahul, et meie laevatehasel avanes võimalus ehitada, värvida ja seadmestada koos Baltic Workboatsiga jäätmete korjelaeva, mis aitab vähendada negatiivset keskkonnamõju sadama akvatooriumil, kus tegutsevad BLRT Grupi tütarettevõtted. Varemalt oleme ehitanud eri tüüpi jõumasinatega aluseid, ent see tanker on meie laevatehase ajaloos esimene täielektrilise peamasinaga laev,“ selgitas Western Baltija Shipbuildingu turundus- ja müügidirektor Ilja Andrusenko.
„Meil on hea meel, et sõlmisime järjekordse lepingu täiselektrilise laeva ehitamiseks. Varem on meie käe alt tulnud hübriid- ja elektritoitel parvlaevad ning patrull-laevad. Täna oleme väga rõõmsad, et saame valmis teha esimese täiselektrilise jõuseadmega tankeri. Eriti uhkeks teeb meid aga see, et ta hakkab merd sõitma ühe Balti riigi lipu all. Oleme ootusärevuses, sest saame taas Klaipėda sadamaga koostööd teha, varem oleme neile ehitanud töö- ja lootsilaevu. Ühtlasi ootame kannatamatult koostööd BLRT Grupi tütarettevõtte Western Baltija Shipbuildinguga, et saaksime ühendada meie ettevõtete parimad teadmised pakkumaks kliendile priima kvaliteeti ja funktsionaalsust,“ kommenteeris Baltic Workboatsi müügi- ja turundusjuht Rimo Timm.
Laev on võimeline korjama ja puhastama nii reo- kui ka vihmavett. Klaipėda sadamasse saabuvatelt alustelt kogutud laevaheitmed viiakse kaldal asuvatesse käitluskohtadesse, mis peaksid kava kohaselt töötama seitse päeva nädalas ja ööpäev läbi.
Tankeri projekteerimine juba käib, ehitusega plaanitakse algust teha tänavu sügisel. Projekt kestab 24 kuud ning kliendile kavatsetakse laev üle anda 2025. aasta suvel.