Arhiiv: News
Uudised
Riia rahvusvahelisse lennujaama rajatava Rail Balticu raudteejaama ja sellega seotud taristu ehitus on täies hoos. Tööde esimesele etapile pandi punkt mais. BLRT Grupi tütarettevõtte Elme Metall meeskond lõi projektis innukalt kaasa, tarnides ehitusplatsile üle 500 sarruskarkassi, mis valmisid ettevõtte Vilniuse teeninduskeskuses.
Iga kolmest osast koosnev karkass kaalus ligi kaks kuni neli tonni, kohapeal kokkupanduna küündis karkassi pikkus 30 meetrini, kohaletoimetatud osade kogukaal oli umbes 2000 tonni. Armatuurkarkassid moodustasid Riia lennujaamas Rail Balticu raudteejaama ja sellega seotud taristu vundamentide aluse. Rail Balticu kiirraudteevõrgustik muudab Riia lennujaama keskseks transpordisõlmeks, mille kaudu reisijaid ja kaupu transportida.
Projekti peatöövõtja on B.S.L. Infra.
Rail Balticu fotod
Uudised
Tallinn Shipyard, üks kolmest BLRT Repair Yardsi laevaremonditehasest, paigaldas laevandusettevõtte Amisco kaubalaevale DANITA esimese õhkmäärde süsteemi DACS, mis on Damen Shipyards Groupi ja Delfti Tehnikaülikooli ühislahendus.
Damen Air Cavity System (DACS) tehnoloogia tööpõhimõte seisneb selles, et vette tekitatakse väikestest õhumullidest koosnev kiht, mis katab laevakere ühtlase õhukese õhupadjana, mille tulemusena väheneb hõõrdetakistus laevakere ja vee kokkupuutealal. Suure kerepinnaga laevadel vähendab nimetatud meetod kütusekulu kuni 15%, samuti heitkoguseid ning parandab aluse töö tõhusust.
Tallinn Shipyardi juhatuse liige Sergei Kravtšenko sõnas, et laevaremonditehase meeskonnal on väga hea meel, et nende pikaajaline partner, Eesti laevandusettevõte Amisco, usaldas projekti elluviimise just Tallinn Shipyardile. „Püüdleme täiuslikkuse poole kõiges, mida ette võtame, ning meie siht on rakendada meretööstuses uusi tehnoloogiaid. Tänu meie kvalifitseeritud meeskonna aastatepikkusele kogemusele ja teadmistele olime taoliseks väljakutseks valmis. See teedrajav tehnoloogia parandab kahtlemata laeva sõiduomadusi, panustab keskkonnasõbralikumasse ja puhtamasse tulevikku ning säästvamasse arengusse. Oleme uhked, et saime selles projektis osaleda.“
Laias laastus on õhkmäärde süsteem töökindel ja usaldusväärne, ei vaja pidevat tähelepanu ja hooldust ning tagab teiste tehnoloogiatega võrreldes pikaajalise usaldusväärse toimimise.
Tänu Danital evitatud õhkmäärde tehnoloogiale läbib Amisco süsiniku intensiivsuse indikaatori (Carbon Intensity Indicator – CII) hindamise, mida laevandusettevõte vajab, et jätkata tegevust Läänemerel uute, rangemate laevade energiatõhususe reeglite järgi, et vältida merekeskkonna reostamist. Ühtlasi võimaldab laeva kütusekulu märkimisväärne vähenemine ettevõttel oma investeeringud kiiresti tagasi teenida.
Uudised
BLRT Grupi tütarettevõte Marketex Marine ehitas valmis uue reisiparvlaeva plokid ja saatis need juba oma kliendi, Soome firma Rauma Marine Constructions, poole teele.
„Kui seni ehitasime erisuguseid aluseid ning parv- ja matke-liinilaevade plokke Leedus meie Klaipėda laevatehases, siis nüüd valmisid nad esimest korda Tallinnas. Plokkide ehitus ja värvimine käis vahetpidamata, 12 nädalat järjest ilmastikuoludest sõltumata nii tsehhis kui ka uues värvimiskambris, mis on võimelised mahutama kuni 30 meetri kõrguseid suurkonstruktsioone,“ selgitas Marketex Marine’i juhatuse esimees Fjodor Kvitš.
Pärast ehitus- ja värvimistööde lõppu tõsteti plokid kraana abil eripraamile ning läkitati kliendi poole teele, et seal asutaks parvlaeva kokku panema.
212-meetrine reisilaev hakkab kurseerima Austraalia ja Tasmaania saare vahel. Parvlaeva projekteerimisel on iseäranis silmas peetud seda asjaolu, et ta hakkab sõitma keerulist laevateed pidi läbi Bassi väina, mida on omal ajal nimetatud „minekuks läbi nõelasilma“. Parvlaev varustatakse hübriidmootoriga, mis suudab töötada ka veeldatud maagaasil (LNG). Uue laeva pardale mahub kuni 1800 reisijat, aastas hakkab ta teenindama kuni 450 000 reisijat.
Uudised
Lisaks kirevale programmile ootab Tallinna merepäevade külastajaid tänavu põhjalikult renoveeritud merepromenaad Noblessneris koos mereteemalise skulptuuriga “Lessneri vint”, mida saab imetleda paljuski tänu BLRT Grupi tütarettevõtetele ja koostööpartneritele.
Laevakruvi jõudis Tallinna Turku Repair Yardist Naantalis. Skulptuuri loomise ja paigaldamise projektis osalesid mitmed BLRT Grupi ettevõtted ja partnerid. Nii näiteks korraldas vindi vedu ja tõstetöid Elme Trans, skulptuuri tugijala kavandas ja ehitas Marketex Marine, vundamendi projekteeris ja rajas BLRT Grupi kauaaegne koostööpartner Merko Ehitus Eesti, vindi keskosa katte ning valguslahenduse idee autor ja teostaja on Volume Design. Oma panuse andsid projekti õnnestumisse arhitektuuribüroo Pluss, projekteerimisbüroo K-Projekt ja disainer Asko Künnap. Kogu projekti vedas Noblessner Arendus.
Noblessner Arenduse turundusjuhi Ann Virkuse sõnul on „Lessneri vint“ ehtne, Alstom Power Elblag tehases valminud pronksist sõukruvi, millist mujal Eestis ega lähiriikide linnaruumis ei kohta. Ligi 7,5 m läbimõõduga ja 33 tonni kaaluv laevakruvi sümboliseerib 106 aasta pikkust perioodi (1912–2018), mil Noblessneris tegutses laevatööstus. Nime sai vint ühe Noblessneri asutaja, Arthur Lessneri, järgi, kes koos äripartner Emanuel Nobeliga rajas sinna aastal 1912 Noblessneri allveelaevatehase. Kahe mehe perekonnanime liitmisel tekkiski allveelaevatehase nimetus.
Uudised
Norra mereklastri (Norwegian Green Maritime Business Cluster) esindajad väisasid 26. juunil BLRT Gruppi, et elavdada koostööd rohetehnoloogiate edendamisel ja rakendamisel.
Klastrit olid esindamas Fiskerstrand Holdingu president ja tegevjuht Rolf Fiskerstrand, Optimar ASi asepresident Jon-Åge Eidem, Ulstein Verft ASi müügijuht Martin Sundgot Hansen, mittetulundusorganisatsiooni East CCI of Norway projektijuht Rune O. Methi ja Norra-Eesti Kaubanduskoja peadirektor Sandra Saar.
Kohtumisel arutati uute ideede, tehnoloogiate ja parimate praktikate kasutamist laevaremondis ja laevaehituses, laevatehaste vahelist koostööd ning muutunud logistilist reaalsust.
Peale selle tutvus Norra delegatsioon kontserni tootmisvõimsuste ja tehnilise suutlikkusega, samuti Norra turul pikka aega ja tulemuslikult tööd teinud kontserni tütarettevõtete tegevusega.
„Norra on ülioluline sihtturg BLRT Grupi tütarettevõtetele. Me näeme suurt kasu tõusvat koostöö edendamisest rohetehnoloogiate arendamise ja kasutamise valdkonnas,“ ütles BLRT Grupi juhatuse nõunik Roman Vinartšuk, „Täna on Norra mereklaster riigi teadmismahukam ja uuendusmeelsem tööstusharu, seega on mõlema riigi ettevõtete ühisel innovatsiooni teel väga oluline partnerlus ning teadmiste ja kogemuste vahetamine, eriti laevanduse, meretuuleenergeetika ning avamere nafta- ja gaasitootmise sektoritele vajalike seadmete kasutamise, projekteerimise, ehitamise, tarnimise ning eriteenuste osutamise sfääris.“
Uudised
BLRT Grupi tütarettevõte Marketex Offshore Constructions ja Norra firma Aker Solutions sõlmisid lepingu veealuste tugikonstruktsioonide ehitamiseks Yggdrasili projektile, mis on järjekordne suurem Põhjameres arendatav nafta- ja gaasimaardla.
Marketex Offshore Constructions valmistab üheksa veealust tugimoodulit, mille tootmisega tehakse algust 2023. aastal, kliendile aga kavandatakse tarnida aastatel 2024 ja 2025. Need alused on suurimad veealused konstruktsioonid, mida Marketex Offshore Constructions on seni ehitanud. Projekti elluviimiseks on plaanitud ainuüksi 340 000 tundi keevitus- ja koostetöid ning mehaanilist töötlemist, mida tehakse ettevõtte uutes, taoliste projektide jaoks täielikult seadmestatud Tallinna tootmistsehhides, mis said katuse alla 2020. aastal.
„Veealune tugimoodul on suur teraskonstruktsioon, mida kasutatakse esmalt puuraukude puurimiseks, seejärel aga muude kriitilise tähtsusega veealuste seadmete alusena. Seadmete paigaldamisel merre peab kõik ideaalselt klappima, seepärast arvestati töövõtja valikul paljude teguritega – niisama keerukate tööde kogemus meie edukate projektide nimekirjas, oskused ja vilumus, tähtaegadest kinnipidamine ja töö kvaliteet ning tööohutuse nõuete täitmine,“ selgitas Marketex Offshore Constructionsi juhatuse liige Nadežda Vassiljeva.
Norra firma Aker BP hallatav Yggdrasil (ilmapuu) on järgmine suurem nafta- ja gaasimaardla, mida plaanitakse arendada Põhjameres. Süsivesinike varude hinnanguline maht on 650 mln barrelit toornafta ekvivalenti. See projekt seab nafta- ja gaasiväljade kasutamisele uue, ajakohase standardi. Yggdrasili maardlas hakatakse tegema kaugtööd, territoorium on puhuti inimtühi. Maardla arendamisel kasutatakse kaldapealset energiavarustussüsteemi, mis tähendab, et selles piirkonnas on CO2– ja NOx-heitmete tase madal.
Uudised
Meie tütarettevõtte Marketex Marine tänavune esimene veerandaasta kujunes väga tegusaks. Kolme kuuga veeskati viis kalakasvatuspargast.
Suurimal neist, mis ehitati meie kauaaegsele kliendile Scale AQ, on 900-tonnise mahutavusega söödahoidla. Täna on see esimene nii suure kandevõimega kaugjuhitav ujuv kalafarm, mis veetakse avamerele.
Scale AQ jaoks sai valmis tehtud FRAM 400 seeria pargas, mis on varustatud 400-tonnise söödahoidlaga. Taolisi kalafarme tuleb Marketex Marine’i käe alt ühtekokku kolm, mis saadetakse lõppkokkuvõttes Norrasse.
Kolm AKVA groupi tellimusel esimese veerandaasta jooksul valmis ehitatud kalakasvatuspargast hakkavad tööle Kanadas. Üks pargas on kliendile juba üle antud ning Kanadasse toimetatud. Järgmine asub tellija poole teele lähiajal, ülejäänud järgmise nelja nädala jooksul. Kokku ehitatakse AKVA groupile sel aastal viis ujuvat kalafarmi.
Uudised
Eesti suursaadik Lätis Eerik Marmei külastas märtsi lõpus Elme Metalli teeninduskeskust ja Elme Messer Gaasi moodsat vedelgaasi täitejaama Riias.
Elme Metalli juhatuse liige Algerd Andruškevitšus, Läti tütarettevõtte direktor Maxims Malanjins ja kommertsdirektor Sergeis Vasiljevs andsid suursaadikule ning äri- ja investeeringute nõunikule Signe Millerele ülevaate Elme Metalli ettevõtete grupi tegevusest viies riigis, olulisematest projektidest ning tulevikuplaanidest. Eerik Marmei mainis keskustelu käigus, et Eesti on Lätis suuruselt teine välisinvestor.
Külalised said teeninduskeskuses ringkäiku tehes oma silmaga näha, kuidas sünnivad sordi- ja profiilmetallist ning valtsitud torutoodetest detailid, mis lähevad hiljem käiku nii avamere tuuleparkide ja metalltarindite ehitamisel, laevaremondis ja laevaehituses kui ka paljudes muudes valdkondades.
Diplomaat väisas ka Riias asuvat Elme Messer Gaasi uue põlvkonna vedelgaasi täitejaama, mis võeti kasutusele 2017. aasta suve lõpus. Elme Messer Gaasi turundusdirektori Vadims Kjasilise saatel tehti tiir täisautomatiseeritud jaamas, kus operaatoril tuleb vaid paika panna ja ühendada balloon, valida vajaliku gaasi nimetus ning vajutada nupule. 2018. aastal sai täitejaam õiguse toota meditsiinilist hapnikku balloonides, mis on keerukas, tipptehnoloogial põhinev protsess, võrreldav ravimite tootmisega. Balloonide täitmisel arvestatakse gaasi kogust ühe molekuli täpsusega. Sama suure hoolikusega kontrollitakse spetsiaalse analüüsiseadme abil lisandite olemasolu meditsiinilises hapnikus.
Kuna nii teeninduskeskuse kui ka täitejaama tipptasemel seadmed, tootmisprotsess, asjatundlikult tehtav töö ning ettevõtte töötingimused avaldasid suursaadikule muljet, siis venis tema visiit pikemaks, kui esiotsa plaaniti.
Uudised
Turku Repair Yardi laevatehasesse jõudis veebruaris mitmeid suurlaevu, sealhulgas kogukas tanker Seychelles Patriot, mida haldab operaatorfirma GBS-Shipmanagement GmbH & Co. KG. Selle reederiga teevad BLRT Yardsi laevatehased koostööd esimest korda.
189 meetri pikkune tugevdatud jääklassiga naftatanker sõitis veebruari keskel kuivdokki, kus ta läbis plaanipärase klassitaastusremondi, mida tehakse iga viie aasta tagant.
„Seychelles Patrioti haldab Saksa operaatorfirma GBS-Shipmanagement GmbH & Co. KG. Selle reederettevõtte projekti kallal töötasime esimest korda. Pidime hakkama kibekähku lahendama materjalide tarneprobleeme, sest saime päringu eelseisvate remonditööde kohta ning allkirjastasime lepingu vahetult enne projekti algust. Takkaotsa käis remont karmides ilmaoludes, mis raskendas keretööde tegemist, laevakere puhastamist ja värvimist. Koostöös reederi ja laevameeskonnaga sai laevatehas nii plaanijärgsete kui ka plaaniväliste töödega edukalt hakkama, pidades punktipealt kinni lepingus sätestatud tähtaegadest. Klassi uuenduse läbi teinud Seychelles Patriot lahkus märtsi alguses tehase akvatooriumist, et asuda oma töökohustusi täitma. Loodame, et hästi ja õigel ajal tehtud töö aitab meil sillutada teed pikaajalisele koostööle Saksa kliendiga,“ ütles Turku Repair Yardi direktor Antti Simula.
Kuivdokk võttis veebruaris vastu veel mitu aukartust äratavate mõõtmetega alust, Tallink Grupi parvlaevad Silja Serenade ja Silja Symphony. Dokitööde käigus tehti laevadel mitmeid tehnilisi uuendusi, veealuse kereosa hooldustöid, parandati vööripõtkurid ning paigaldati EnergoProFin seadmed aluste energiatõhususe parandamiseks ning kütusekulu optimeerimiseks. Lisaks tehnilistele töödele värskendati reisijaalasid.
Veebruari keskel naasid Silja Serenade ja Silja Symphony Helsingi–Stockholmi liinile.
Uudised
Lennusadamast Tallinn Shipyardi laevatehasesse pukseeritud legendaarne Eesti muuseumlaev, aurik-jäämurdja Suur Tõll, tõsteti märtsi alguses tehniliseks ülevaatuseks ja remondiks 34. dokki.
Et 1914. aastal ehitatud jäämurdja omal jõul ei liigu, siis vedasid teda Soome puksiirifirma Alfons Håkans vedurlaevad. Tõrvik ja Akilles võtsid ujuva muuseumieksponaadi sleppi ning toimetasid Lennusadamast välja, siis võttis kolmas, suurem pukser Arkturus jäämurdja üle ning sõidutas ta Tallinn Shipyardi.
Tallinn Shipyardi projekti- ja müügijuhi Aleksei Bogdanovi sõnul läbib ajalooline laev dokkimise ja remondi, mille käigus Suure Tõllu kere puhastatakse ja värvitakse, tehakse vajalikud laevakere paksuse mõõtmised, et hinnata jäämurdja tehnilist seisukorda, ning seatakse korda torustikud koos vajaliku armatuuriga ning ankurvints.
„Kuigi aurik-jäämurdja seisab liikumatult vaikses vees, on ta laevaregistris ja peab seega Transpordiameti nõuete kohaselt käima iga kümne aasta tagant tehnoülevaatusel ja plaanilises remondis. Seda, et Suur Tõll hakkab merd sõitma, ei maksa paraku loota. Selleks oleks vaja väga suuri rahasummasid ja risk oleks lõppkokkuvõttes ikka liiga suur. Nii et jääme parem praeguse asjakorralduse juurde,” kommenteeris Eesti Meremuuseumi direktor Urmas Dresen.
Aleksei Bogdanovi arvutuste kohaselt peaks laev oma kohale Lennusadamasse naasma märtsi neljandal nädalal.
Viimati oli Suur Tõll meie laevatehases täpselt 25 aastat tagasi, 1998. aasta märtsis.